לקראת הקפאת מוחלטת? ממשל ביידן לבנט: "רסן את הבנייה בהתנחלויות"

    אריאל שרפר 1 Comment on לקראת הקפאת מוחלטת? ממשל ביידן לבנט: "רסן את הבנייה בהתנחלויות"

    ממלא המקום השגריר האמריקני לבכירים בלשכת ראש הממשלה ואמר כי ממשל ביידן היה רוצה לראות ריסון או הפחתה של התכנון והבנייה החדשה בהתנחלויות. מועצת יש"ע מסרה בתגובה: "פגיעה בבניה משמעותה נפילת הממשלה"

    צילום: אבי אוחיון, לע"מ
    22:21
    30.04.24
    צבי טסלר No Comments on גל של התייקרות מחירים לאחר הפסח | הסל המשתלם

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    ממשלות השמאל יוצאת לדרך: בכירים בממשל ביידן העבירו מסר ללשכת ראש הממשלה כי ירסנו את הבניה ביו"ש. מדובר על דרישה פומבית ראשונה מאז הפגישה בין בנטו לביידן בבית הלבן אז עלתה הדרישה מצד הנשיא לראשונה.

    הבכירים הישראלים אמרו כי ממלא מקום שגריר ארצות הברית בירושלים מייקל רטני התקשר לבכירים בלשכת ראש הממשלה בשבוע שעבר ואמר כי ממשל ביידן היה רוצה לראות ריסון או הפחתה של התכנון והבנייה החדשה בהתנחלויות.

    רטני העלה בשיחה גם את הדאגות האמריקניות לגבי בנייה עתידית אפשרית בשטח הרגיש E1 בין ירושלים למעלה אדומים שבנייה בו תחצוץ בין צפון הגדה המערבית לדרומה ותקשה על הקמת מדינה פלסטינית בעלת רצף טריטוריאלי.

    בכיר בממשל האמריקני אמר כי מאז הפגישה בין הנשיא ביידן לראש הממשלה בנט בסוף אוגוסט בוושינגטון הממשל עומד בקשר עם ממשלת ישראל מדי שבוע בנושא ההתנחלויות. כך מפרסם ברק רביד.

    מועצת יש"ע מסרה בתגובה: פגיעה בבניה משמעותה נפילת הממשלה. דויד אלחייני יו"ר מועצת יש"ע בתגובה לפרסומים האחרונים: "מוטב לממשל ביידן שלא יתערב בעניינים הפנימים של מדינת ישראל. הנשיא ביידן יודע שפגיעה בבניה בהתיישבות ביהודה שומרון ובקעת הירדן משמעותה נפילת הממשלה הנוכחית. לא נסבול התערבות אמריקאית גסה זו, ולא נוותר על המשך הבניה באופן רציף כפי שהיה בשנים האחרונות. אנחנו מצפים מראש הממשלה נפתלי בנט לדחות על הסף דרישה זו."



    1 תגובות

    מיין תגובות
    1. 1

      בנט אתה לא ראוי להיות ראש ממשלת ישראל ועוד לנהל ישיבות עם ביידן בשעה שאתה מנהל רשת שמאל